Για την πλοήγηση

header image

Άγχος

Το άγχος είναι κάτι που βιώνουµε όλοι µας κάποιες στιγµές. Είναι ο τρόπος µε τον οποίο το σώµα µας προετοιµάζεται να αντιδράσει απέναντι σε απειλές και κινδύνους. Αν δεν είχαμε όμως καθόλου άγχος δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε και να προσαρμοστούμε καθώς δεν θα κινητοποιούμασταν απέναντι σε ενδεχομένους κινδύνους.

Πηγές άγχους

Η λίστα είναι αμέτρητη. Μερικές πηγές άγχους είναι οι ακόλουθες: Προβλήματα σχέσεων, σπουδών, εργασίας, οικονομικές δυσκολίες, θέματα υγείας, χρονικοί περιορισµοί, ανησυχίες, τελειομανία, ανταγωνισμός.

Σωματικά συμπτώματα του άγχους

Ταχυκαρδία, Πόνος ή πλάκωµα στο στήθος, ∆ύσπνοια, Ζαλάδα και τάση για λιποθυµία. Εφίδρωση, Σφιγµένοι µύες, Ξηροστοµία, ∆υσκολίες στον ύπνο, Κεφαλαλγίες.  Αίσθηµα κόπωσης ή εξάντλησης, Αίσθηµα πνιγµού και δυσκολία στην αναπνοή. Απώλεια ή αύξηση του σωµατικού βάρους, τρεµούλα, µυϊκά άλγη, ταχυκαρδία, ψυχρές ή υγρές παλάµες, ναυτία, διάρροια, αισθήµατα ζέστης ή ρίγης. Συχνουρία, δυσπεψία, ξηρότητα του δέρματος, βήχας, δυσκολία στην κατάποση ή κόµπος στο λαιµό, μείωση της σεξουαλικής επιθυμίας ή σεξουαλική δυσλειτουργία.

Ψυχολογικά συμπτώματα του άγχους

Έλλειψη ενδιαφέροντος για τη ζωή, Υπερένταση, ∆υσφορία,  Εκνευρισµός, Απαισιοδοξία, Φόβος ότι θα συµβεί κάτι κακό, Γρήγορη εναλλαγή συναισθηµάτων. Επίσης ∆ιαρκής ανησυχία, αίσθημα αποτυχίας, φόβος για το μέλλον. Παρορµητικότητα Έλλειψη οργανωτικότητας, Αναποφασιστικότητα, Απρόβλεπτες αντιδράσεις Επιθετικότητα, Κατάχρηση ηρεµιστικών, αλκοόλ ή άλλων ουσιών. Αποµόνωση,  δυσκολία στη συγκέντρωση, ευερεθιστότητα, Προβλήματα ύπνου.

Συμβουλές

Αναζητήστε επαγγελματική βοήθεια αν το άγχος είναι έντονο και χρόνιο, αν νιώθετε ότι η διάθεσή σας είναι μειωμένη, ή αν περιορίζονται οι δραστηριότητές σας.